گردنه

گردنه
Instagram

اللهم ارزقنا

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹ ق.ظ

"اللهم ارزقنا"هایمان آپ‌گرید شده. نه توفیق‌الطاعت دارد، نه بعدالمعصیت. حاج آقا خودش می‌گفت. رنگ ماشین جدیدش که دلفینی شد خواست خدا بود. امداد غیبی بود. اصلا کد رنگ ماشین مشخص شده ‌بود. نوشته بود نوک مدادی. لحظه‌ی آخر حاج آقا از قضای الهی به قدر الهی پناهنده شده و دست به دعا برداشته بود. احتمالا "اللهم ارزقنا دلفینی" و خداوند هم یاری کرده کدرنگ را به گوشه چشمِ عنایتی از نوک مدادی به دلفینی گردانیده و حاج آقای ما را عاقبت به خیر کرده. الحمدلله. البته که همه چیز توفیق می‌خواهد. دلفینی هم توفیق می‌خواهد. حاج حمید مداح کاروان می‌گفت چندسالی هست که نمیتواند ریش بگذارد چون توفیق ندارد. ریش هم توفیق می‌خواهد. برای خیلی‌ها هم ریش نگذاشتن توفیق می‌خواهد. اصلا باید بروی بهش بگویی نماز شب که می‌خوانی دعا کن خدا توفیقت بدهد ریش‌هایت را بتراشی. دوستی داشتم از خدا خواسته بود توفیق بدهد یک شب بتواند زیارت عاشورا نخواند. مثل این‌که از خدا خواسته باشد توفیقش دهد عادت بدی را کنار بگذارد. زیارت عاشورا نخواندن هم گاهی توفیق می‌خواهد.

اللهم ارزقنا هایمان آپ‌گرید شده. نه زیارت الحسین دارد، نه شفاعت الحسین. حاج آقا خودش می‌گفت بلیت کیش آخر هفته اش که اوکی شد خواست خدا بود. امداد غیبی بود. من همان موقع یقین کردم بلیت کیش هم توفیق می‌خواهد. و خودم را هم آدم بی توفیقی می دانم. چون نه دلفینی دارم، نه ریش، نه بلیت کیش.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۴
علی اسفندیاری

گردنه هراز

نظرات  (۱)

۰۸ آذر ۹۳ ، ۲۱:۲۱ سجاد نوروزی
سلام
من هنوز درباره‌ی سبک زندگی اون آخوندی که میشناسیم‌اش (میدانی که را میگویم اگر از رفیق مشترک بپرسی) ابهام دارم. ابهام‌هایی کشنده. ابهامی که از براندازی بدتر است. در این حد که شاید ما خیلی چپگرا شدیم. ماشین صدوپنجاه میلیونی. خانه ی اعیانی در محله ن. گوشی سیب6. و ابراز همه ی اینها به طوری که من مستمع هم بشنوم. اسمش را نمی‌آورم اگر بیاورم هم غیبت نیست چون این چیزها را در عیان گفته. یا این که ابراز تمایل به ازدواج دوباره و چندباره در حضور بچه‌ی خودش. یا یک دیالوگ فوق العاده: در جواب سوالی درباره ماشی خفن اش گفته بوده که: میخواهم زن و بچه‌ام راحت باشند توی سفر. الله اکبر از این منطق. 
پس منطق خمینی که روحانیت را در حد مردم پایین دست تعریف میکرد کجاست؟
پاسخ:
سلام...
من هم قبول دارم که زندگی هر فردی را شأنی است و متناسب با آن شأن، ملزوماتی می طلبد، اما آنقدر این وسایل دست و پا پیچ شده که مرام مان را می جود!

"پس منطق خمینی که روحانیت را در حد مردم پایین دست تعریف میکرد کجاست؟"
به زودی فراموش خواهد شد..


___________________________
لطف میکنی سرمیزنی برادر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">